Inici / Ajuntament - Seu electrònica / Catàleg de tràmits

Tràmits

Celebració de matrimoni civil a l'Ajuntament

Descripció



Sol·licitar la celebració de matrimoni civil, amb la seva reserva d'espai d'equipament municipal i data de celebració.


Els tràmits que s’han de realitzar són:


1- En el moment d’iniciar l’expedient al Registre Civil:


Petició de reserva per a celebració de matrimoni civil: La data de casament està subjecte a disponibilitat segons calendari. Cal adreçar-se a l’OAC per consultar la disponibilitat i realitzar la petició.


2- Quan el Registre Civil emeti el Certificat


Confirmar la reserva i pagament de la taxa: Cal aportar-ho juntament amb la resta de documentació i realitzar el pagament de la taxa corresponent en cas de persones no empadronades a Sant Quirze del Vallès. (veure apartat de cost).


3- Per la cerimònia:


En el cas de les cerimònies oficiades per l’Alcaldessa o regidor/a delegat/da, el servei de protocol es posarà en contacte amb els contraents per concretar els aspectes de la cerimònia.


En el cas de les cerimònies oficiades per la Jutgessa és el mateix Jutjat de Pau qui s’encarrega dels aspectes de la cerimònia. Per a les persones no empadronades a Sant Quirze no quedarà formalitzada la reserva fins que no aportin al Jutjat de Pau el comprovant de pagament de la taxa corresponent.


4- Acta matrimonial i Llibre de família:


En cas que la cerimònia sigui oficiada per l’alcaldessa o regidor/a delegat/da, un cop celebrada, l’Alcaldia farà arribar al Registre Civil còpia de l’acta matrimonial, amb la qual s’expedirà el Llibre de Família.


Qui ho pot demanar?



Qualsevol persona que es vulgui casar al municipi.


Requisits previs




L'expedient de matrimoni civil el gestiona el Registre Civil per tant, de forma paral·lela l'interessat/da empadronat/da a Sant Quirze s'ha d'adreçar al Jutjat de Pau de Sant Quirze del Vallès per iniciar el tràmit.


En el cas que els contraents no estiguin empadronats a Sant Quirze del Vallès, hauran d’iniciar els tràmits en el Registre Civil de la seva localitat i comunicar la seva voluntat de casar-se a Sant Quirze, i iniciar el trasllat de l’expedient al Registre Civil de Sant Quirze.


Aquest tràmit té una durada de tres mesos aproximadament, per tant la data de celebració del casament civil s’ha de triar tenint en compte aquest període de tramitació.


El Registre Civil iniciarà un expedient que finalitzarà amb l’expedició d’un certificat.


Documents que cal aportar




1- En el moment d’iniciar l’expedient al Registre Civil:



2- Quan el Registre Civil emeti el Certificat:


 2.1. Si prèviament s’ha realitzat la reserva d’espai i data:
 
    
       En cas de cerimònies oficiades per la Jutgessa de Pau:

  •  Certificat emès pel registre Civil.
     

     En cas de cerimònies oficiades per l’Alcaldessa o regidor/a delegat/da:
 
  • Certificat emès pel registre Civil.
  • Fotocòpia del document acreditatiu d’identitat dels contraents
  • Fotocòpia del document acreditatiu d’identitat dels dos testimonis.
 
2.2. Si prèviament NO s’ha realitzat la reserva d’espai i data:


    En cas de cerimònies oficiades per la Jutgessa de Pau: 

  •  Certificat emès pel registre Civil.

     En cas de cerimònies oficiades per l’Alcaldessa o regidor/a delegat/da:

  • Certificat emès pel registre Civil.
  • Fotocòpia del document acreditatiu d’identitat dels contraents
  • Fotocòpia del document acreditatiu d’identitat dels dos testimonis.

 



On es demana (Presencial)




Oficina d'Atenció Ciutadana


Oficina Ajuntament

Plaça de la Vila, 1 (08192)
Dilluns a dijous de 8:30 a 19h, divendres de 8:30 a 14h
Telèfon: 937216800


Oficina Torre Julià de les Fonts

C/ de Josep Mitats, 10 (08194)
Dimecres de 16.45 a 20h i divendres de 8.45 a 14h
Telèfon: 937840136


Consulteu els horaris especials de Setmana Santa, estiu i Nadal


 


On es demana (En línia)



 IMPORTANT: Per poder tramitar aquesta sol·licitud per registre electrònic es necessari disposar d'un CERTIFICAT DIGITAL admès. (Podeu consultar quins certificats són admesos a l'enllaç següent:  Certificats digitals i signatures electròniques admeses.


Per presentar la sol·licitud mitjançant registre electrònic, si us plau seguiu els següents passos:
 
1. Descarregueu el models de sol·licitud i annexos del tràmit.
2. Empleneu el model de sol·licitud i signeu-lo electrònicament.
3. Feu clic a l'enllaç de tramitació en línia i empleneu el formulari.
4. Adjunteu la documentació específica al tràmit (sol·licitud i documentació).
5. Feu clic en continuar.
6. Signeu el formulari electrònicament i envieu-lo.
 
Una vegada es registri correctament rebreu el justificant de registre electrònic.

 


Enllaç: Sol·licitud online

Servei gestor



Alcaldia - Presidència


Sentit del silenci administratiu



Negatiu


Cost



L'establert a l'ordenança fiscal número 4.15 (taxa per utilització d'instal·lacions municipals per a la celebració civil de casaments).
 

Dependència municipal
Dies laborables
Dies festius
Celler de Can Barra
300€
380€
Casa Pintor Vila Puig
100€
150€
Casal d'avis 200€ 260€
Torre Julià
100€
150€


Beneficis fiscals: 

Si un dels membres de la parella figura empadronat en el municipi amb una antiguitat mínima de 6 mesos o anteriorment ho ha estat, per un període mínim d'un any, els sol·licitants estan exempts de pagament.


Mitjans de pagament



El pagament s'ha realitzar en el moment de formalitzar la reserva, amb l'aportació del certificat emès pel Registre Civil.


Observacions



La celebració de matrimonis civils està subjecta a un calendari de dates i espais.


Enllaços d'interès

X
Per millorar els nostres serveis, emprem cookies amb finalitats estadístiques.
Si continues navegant, entenem que acceptes que n'utilitzem.
Pots ampliar la informació aquí.
Accepto