Inici / Ajuntament - Seu electrònica / Catàleg de tràmits

Tràmits

FUE - Sol·licitud informe previ en matèria d'incendis

Descripció



Sol·licitar l'informe en matèria de prevenció d'incendis, que s'ha de demanar prèviament a la presentació de la sol·licitud per l’obertura d'una nova activitat de les activitats relacionades a l’annex I de la llei 3/2010, de 18 de febrer, de Prevenció i seguretat en matèria d’incendis en establiments, activitats i infraestructures i edificis.


L’informe d’incendis es necessari quan l’Administració de la Generalitat hagi de realitzar el control preventiu amb la finalitat de determinar, a la vista dels projectes tècnics, que l’establiment, la infraestructura o l’edifici projectats compleixen les mesures de seguretat en cas d’incendi establertes per la normativa aplicable de les activitats.


Caldrà realitzar la intervenció prèvia abans de l’inici de l’activitat o de la construcció o modificació significativa de l’establiment, la infraestructura o l’edifici on es trobarà ubicada l’activitat.


El control preventiu s’ha de sol·licitar preceptivament en tots els supòsits que es detallen en l’annex 1.de la llei 3/2010, de 18 de febrer.


Posteriorment a l’obtenció de l’informe favorable, caldrà realitzar l’acte de comprovació en matèria d’incendis i procedir a efectuar la comunicació prèvia corresponent.


Qui ho pot demanar?



El titular de l'activitat o el seu representant legal.


Requisits previs



Es realitzarà el pagament de la taxa corresponent en el moment de la sol·licitud.


Documents que cal aportar



  • Sol·licitud model.
  • Formulari SP01: Portada documentació tècnica de prevenció i seguretat en cas d'incendi en establiments, activitats, infraestructures i edificis.
  • Formulari SP02: Certificat de coincidència entre el suport electrònic i el suport paper.
  • Projecte tècnic descriptiu i justificatiu del compliment de la reglamentació tècnica aplicable en matèria d’incendis.

Antelació amb que cal demanar



Prèviament a l’inici de l’activitat i de la presentació de la corresponent comunicació prèvia.



On es demana (Presencial)




Oficina d'Atenció Ciutadana


Oficina Ajuntament

Plaça de la Vila, 1 (08192)
Dilluns a dijous de 8:30 a 19h, divendres de 8:30 a 14h
Telèfon: 937216800


Oficina Torre Julià de les Fonts

C/ de Josep Mitats, 10 (08194)
Dimecres de 16.45 a 20h i divendres de 8.45 a 14h
Telèfon: 937840136


Consulteu els horaris especials de Setmana Santa, estiu i Nadal


 


On es demana (En línia)



 IMPORTANT: Per poder tramitar aquesta sol·licitud per registre electrònic es necessari disposar d'un CERTIFICAT DIGITAL admès. Podeu consultar quins certificats són admesos a l'enllaç següent: Certificats digitals i signatures electròniques admeses.
Per presentar la sol·licitud mitjançant registre electrònic, si us plau seguiu els següents passos:
 

1. Ompliu el formulari web de sol·licitud

 

2. Adjunteu la documentació requerida a la sol·licitud

3. Premeu el botó tramitar per continuar amb la tramitació


Una vegada es registri correctament rebreu el justificant de registre electrònic.

 

 


Enllaç: Sol·licitud online

Servei gestor



Servei de Medi Ambient i Activitats


Termini per resoldre i notificar



2 mesos


Sentit del silenci administratiu



Positiu


Cost



Ordenança fiscal de la taxa per la prestació dels servis d'intervenció administrativa en les activitats mitjançant llicència, comunicació o control:
 

  • Per les Autoritzacions ambientals (Annex I) la taxa és: 2.065,09 €
  • La resta d’annexos, el cost es contempla en la taxa de tramitació de la llicència municipal o comunicació.


 

 (El pagament es farà en el moment de la sol·licitud)


Mitjans de pagament



Els que estableixi l’ordenança fiscal.


Observacions



L’Ajuntament trametrà la sol·licitud a l’òrgan competent de la Generalitat, el qual emetrà l’informe en un termini de dos mesos, i el farà arribar a l’Ajuntament que, alhora, el notificarà a l’interessat.


No caldrà realitzar novament aquest tràmit:


  • En el supòsit d’haver tramitat una llicència d’obres i haver efectuat ja el control preventiu en matèria d’incendis.
  • En el supòsit que una activitat, sense ser modificada, canviï de titularitat i ja disposi d’aquest control preventiu en matèria d’incendis.

Enllaços d'interès

X
Per millorar els nostres serveis, emprem cookies amb finalitats estadístiques.
Si continues navegant, entenem que acceptes que n'utilitzem.
Pots ampliar la informació aquí.
Accepto