FUE - Sol·licitud informe previ en matèria d'incendis
Descripció
Sol·licitar l'informe en matèria de prevenció d'incendis, que s'ha de demanar prèviament a la presentació de la sol·licitud per l’obertura d'una nova activitat de les activitats relacionades a l’annex I de la llei 3/2010, de 18 de febrer, de Prevenció i seguretat en matèria d’incendis en establiments, activitats i infraestructures i edificis.
L’informe d’incendis es necessari quan l’Administració de la Generalitat hagi de realitzar el control preventiu amb la finalitat de determinar, a la vista dels projectes tècnics, que l’establiment, la infraestructura o l’edifici projectats compleixen les mesures de seguretat en cas d’incendi establertes per la normativa aplicable de les activitats.
Caldrà realitzar la intervenció prèvia abans de l’inici de l’activitat o de la construcció o modificació significativa de l’establiment, la infraestructura o l’edifici on es trobarà ubicada l’activitat.
El control preventiu s’ha de sol·licitar preceptivament en tots els supòsits que es detallen en l’annex 1.de la llei 3/2010, de 18 de febrer.
Posteriorment a l’obtenció de l’informe favorable, caldrà realitzar l’acte de comprovació en matèria d’incendis i procedir a efectuar la comunicació prèvia corresponent.
Qui ho pot demanar?
El titular de l'activitat o el seu representant legal.
Nota:
D'acord amb l'Article 14 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els següents col·lectius estan obligats a relacionar-se exclusivament per mitjans electrònics amb l'Ajuntament:
- Les persones jurídiques
- Les entitats sense personalitat jurídica
- Els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que portin a terme amb les administracions públiques en exercici de l'activitat professional esmentada. En tot cas, dins d'aquest col·lectiu s'hi entenen inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils.
- Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
Requisits previs
Es realitzarà el pagament de la taxa corresponent en el moment de la sol·licitud.
Documents que cal aportar
- Sol·licitud model.
- Formulari SP01: Portada documentació tècnica de prevenció i seguretat en cas d'incendi en establiments, activitats, infraestructures i edificis.
- Formulari SP02: Certificat de coincidència entre el suport electrònic i el suport paper.
- Projecte tècnic descriptiu i justificatiu del compliment de la reglamentació tècnica aplicable en matèria d’incendis.
Antelació amb que cal demanar
Prèviament a l’inici de l’activitat i de la presentació de la corresponent comunicació prèvia.
On es demana (Presencial)
Oficina d'Atenció Ciutadana
Oficina Ajuntament
Plaça de la Vila, 1 (08192)
Dilluns a dijous de 8:30 a 19h, divendres de 8:30 a 14h
Telèfon: 937216800
Oficina Torre Julià de les Fonts
C/ de Josep Mitats, 10 (08194)
Dimecres de 16.45 a 20h i divendres de 8.45 a 14h
Telèfon: 937840136
Consulteu els horaris especials de Setmana Santa, estiu i Nadal
On es demana (En línia)
IMPORTANT: Per poder tramitar aquesta sol·licitud per registre electrònic es necessari disposar d'un CERTIFICAT DIGITAL admès. Podeu consultar quins certificats són admesos a l'enllaç següent: Certificats digitals i signatures electròniques admeses.
Per presentar la sol·licitud mitjançant registre electrònic, si us plau seguiu els següents passos:
1. Ompliu el formulari web de sol·licitud
2. Adjunteu la documentació requerida a la sol·licitud
3. Premeu el botó tramitar per continuar amb la tramitació
Una vegada es registri correctament rebreu el justificant de registre electrònic.
Enllaç: Sol·licitud online
Servei gestor
Servei de Medi Ambient i Activitats
Termini per resoldre i notificar
2 mesos
Sentit del silenci administratiu
Positiu
Cost
Ordenança fiscal de la taxa per la prestació dels servis d'intervenció administrativa en les activitats mitjançant llicència, comunicació o control:
- Per les Autoritzacions ambientals (Annex I) la taxa és: 2.065,09 €
- La resta d’annexos, el cost es contempla en la taxa de tramitació de la llicència municipal o comunicació.
Mitjans de pagament
Els que estableixi l’ordenança fiscal.
Observacions
L’Ajuntament trametrà la sol·licitud a l’òrgan competent de la Generalitat, el qual emetrà l’informe en un termini de dos mesos, i el farà arribar a l’Ajuntament que, alhora, el notificarà a l’interessat.
No caldrà realitzar novament aquest tràmit:
- En el supòsit d’haver tramitat una llicència d’obres i haver efectuat ja el control preventiu en matèria d’incendis.
- En el supòsit que una activitat, sense ser modificada, canviï de titularitat i ja disposi d’aquest control preventiu en matèria d’incendis.