Inici / Ajuntament - Seu electrònica / Tràmits

Tràmits

Autorització per a la realització d'activitats amb risc d'incendi forestal

Descripció



NOTA IMPORTANT


Mentre sigui vigent l’estat d’alarma i la limitació de moviments en què ens trobem, no s’autoritzaran les sol·licituds de particulars.


En el cas de professionals, haureu de tramitar-ho mitjançant el portal de la Generalitat:


Autorització per a la realització d'activitats amb risc d'incendi forestal i comunicació de crema


Sol·licitar l’autorització de crema entre el 15 de març i el 15 d'octubre de 2020.


Entre el 15 de març i el 15 d'octubreQUEDA TOTALMENT PROHIBIT en els terrenys forestals (poblats o no per espècies arbòries) i en la franja de 500 metres que els envolta, fer qualsevols de les següents accions:


  • Encendre foc per a qualsevol tipus d'activitat, sigui quina en sigui la finalitat. Especialment no es poden cremar rostolls, marges i restes d'aprofitaments forestals, agrícoles o de jardineria ni fer focs d'esbarjo. Queda exclosa de la prohibició, dintre de les àrees recreatives i d'acampada i en parcel·les de les urbanitzacions, la utilització dels fogons de gas i de barbacoes d'obra amb mataguspires. Tampoc es pot fer foc per a activitats relacionades amb l'apicultura.
  • Llençar objectes encesos.
  • Abocar escombraries i restes vegetals i industrials de qualsevol mena que puguin ser causa de l'inici d'un foc.
  • Llençar coets, globus, focs d'artifici o altres artefactes que continguin foc.
  • La utilització de bufadors o similars en obres realitzades en vies de comunicació que travessin terrenys forestals.
     

Amb tot, el Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural pot autoritzar, de manera extraordinària, realitzar determinats treballs i activitats que suposen un risc d'incendi forestal.

Fora del període de risc esmentat cal presentar una comunicació de crema.


Qui ho pot demanar?



  • Propietaris i/o administradors de finques ubicades en zona forestal


Nota:


D'acord amb l'Article 14 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els següents col·lectius estan obligats a relacionar-se exclusivament per mitjans electrònics amb l'Ajuntament:


  • les persones jurídiques,
  • les entitats sense personalitat jurídica,
  • els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que portin a terme amb les administracions públiques en exercici de l'activitat professional esmentada. En tot cas, dins d'aquest col·lectiu s'hi entenen inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils.
  • Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.


 


Documents que cal aportar



  • Document acreditatiu d’identitat de la persona sol·licitant

 


Antelació amb què cal demanar



  • Del 15 de març al 15 d’octubre de 2020

On es demana (Presencial)




Oficina d'Atenció Ciutadana


Oficina Ajuntament

Plaça de la Vila, 1 (08192)
Dilluns a dijous de 8:30 a 19h, divendres de 8:30 a 14h
Telèfon: 937216800


Oficina Torre Julià de les Fonts

C/ de Josep Mitats, 10 (08194)
Dimecres de 16.45 a 20h i divendres de 8.45 a 14h
Telèfon: 937840136


Consulteu els horaris especials de Setmana Santa, estiu i Nadal




Servei gestor



Servei de Territori i Medi Ambient


Termini per resoldre i notificar



15 dies


Sentit del silenci administratiu



Negatiu


Cost



Gratuït


Observacions



Per a més informació: www.gencat.cat


X
Per millorar els nostres serveis, emprem cookies amb finalitats estadístiques.
Si continues navegant, entenem que acceptes que n'utilitzem.
Pots ampliar la informació aquí.
Accepto