Inici / Ajuntament - Seu electrònica / Tràmits

Tràmits

Ajuts directes a les persones refugiades procedents d’Ucraïna i acollides a Sant Quirze del Vallès

Descripció



Sol·licitar ajut econòmic destinat a atendre les necessitats bàsiques de les persones i unitats familiars refugiades procedents d’Ucraïna, acollides i empadronades a Sant Quirze del Vallès.


Cal que la persona sol·licitant i la unitat familiar tinguin consideració de persones en situació de pobresa extrema segons el Reglament Municipal de Prestacions Socials de Caràcter Econòmic de l’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès.

La quantia de l’ajut serà per un màxim de 3 mesos, amb possibilitat de pròrroga per un període de la mateixa durada.

Tipus de despeses subvencionables


  • Necessitats bàsiques d’alimentació, higiene, roba i calçat
  • Habitatge habitual i/o de les despeses derivades del mateix, en cas de cessions temporals d’habitatge de qualsevol administració.
  • Prevenció i manteniment de la salut i atenció sanitària
  • Suport a la formació i a la integració sociolaboral
  • Atenció a la infància
  • Altres situacions de vulnerabilitat

Els imports mensuals de l'ajut per família seran els següents:


1 membre


2 membres


3 membres


4 membres o més


270 €


300 €


330 €


360 €


 


Qui ho pot demanar?



  • Persones físiques

Requisits previs



Persones majors d’edat amb consideració de refugiades acollides d’Ucraïna, empadronades a Sant Quirze del Vallès i que tinguin consideració de persones en situació de pobresa extrema segons el Reglament Municipal de Prestacions Socials de Caràcter Econòmic de l’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès.


Documents que cal aportar



Per a la presentació de la sol·licitud


  • Model de sol·licitud
    (inclou declaració responsable d'ingressos de la unitat familiar o impossibilitat d'accedir als recursos econòmics dipositats al país d'origen).
  • Document acreditatiu d'identitat (NIE o Passaport)


Per a la presentació de les justificacions



En cas de representació


Antelació amb què cal demanar



  • De l'1 d'abril al 30 de desembre de 2022

On es demana (Presencial)




Oficina d'Atenció Ciutadana


Atenció presencial exclusivament mitjançant cita prèvia.

Podeu demanar la vostra cita prèvia a http://citaprevia.santquirzevalles.cat, enviant un correu electrònic a l'adreça oac@santquirzevalles.cat o trucant al telèfon 937216800.

Oficina Ajuntament

Plaça de la Vila, 1 (08192)
De dilluns a dijous, de 8.30 a 19 hores; i divendres de 8.30 a 14 hores.
Telèfon: 937216800


Oficina Torre Julià de les Fonts

C/ de Josep Mitats, 10 (08194)
Dimecres de 15 a 20 hores i divendres de 8.30 h a 14 hores
Telèfon: 937840136


Consulteu els horaris especials de Setmana Santa, estiu i Nadal




On es demana (En línia)



IMPORTANT: Per poder tramitar aquesta sol·licitud per registre electrònic es necessari disposar d'un CERTIFICAT DIGITAL admès o estar donat/da d'alta al servei VÀLid de la Generalitat de Catalunya. (Podeu consultar quins certificats són admesos a l'enllaç següent:  Certificats digitals i signatures electròniques admeses).


Per presentar la sol·licitud mitjançant registre electrònic, si us plau seguiu els següents passos:
 
1. Descarregueu el models de sol·licitud i annexos del tràmit.
2. Empleneu el model de sol·licitud i signeu-lo electrònicament.
3. Feu clic a l'enllaç de tramitació en línia i empleneu el formulari.
4. Adjunteu la documentació específica al tràmit (sol·licitud i documentació).
5. Feu clic en continuar.
6. Signeu el formulari electrònicament i envieu-lo.
 
Una vegada es registri correctament rebreu el justificant de registre electrònic.


Accepteu el certificat en cas que el vostre navegador us sol·liciti si confieu en l'emissor.

El nom dels arxius adjunts no poden contenir accents, ni espais ni símbols.


Enllaç: Sol·licitud online

Servei gestor



Servei de Cooperació i Solidaritat


Termini per resoldre i notificar



3 mesos


Sentit del silenci administratiu



Negatiu


Cost



Gratuït


Observacions



Pagament de l’ajut atorgat
El pagament de l’ajut es farà efectiu cada mes de forma directa i per avançat, a través de xec bancari, transferència bancària o targeta moneder, sempre i quan el beneficiari/ària no tingui cap document justificatiu pendent d’entregar del mes anterior.


Obligacions de les persones beneficiàries
- Acreditar el compliment dels requisits exigits per a la concessió de l’ajut.
- Justificar els serveis i/o actuacions objecte de l’ajut.
- Comunicar qualsevol canvi en la situació que li ha donat dret a l’ajut.
- Facilitar tota la informació que els sigui requerida per l’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès, per tal d’acreditar el compliment de les obligacions del beneficiari.


Forma i termini de justificacions dels ajuts
De conformitat amb la Llei de 38/2003 general de Subvencions, les famílies beneficiàries de l’ajut, l’hauran de justificar convenientment amb la presentació de factures o mitjançant altres documents de valor probatori equivalent.
La justificació per part del beneficiari/ària dels ajuts, serà mensual i es farà efectiva dins dels primers 5 dies del mes següent a la recepció dels ajuts a través del Registre.
 


X
Per millorar els nostres serveis, emprem cookies amb finalitats estadístiques.
Si continues navegant, entenem que acceptes que n'utilitzem.
Pots ampliar la informació aquí.
Accepto