Inici / Ajuntament - Seu electrònica / Tràmits

Agenda

Targeta d’aparcament individual per a persones amb discapacitat i mobilitat reduïda

Descripció



Sol·licitar la targeta d’aparcament individual per a persones amb discapacitat, mobilitat reduïda o per malaltia d’extrema gravetat.
 
Objecte:
 
Facilitar la circulació, l’autonomia personal i la integració social i professional de les persones amb discapacitat, mobilitat reduïda o malalta d’extrema gravetat.
 
 
Les modalitats de targeta d’aparcament a què es refereix són:
 
 
      - Conductors
      - No conductors
 
 
Per a més informació, podeu descarregar-vos el tríptic informatiu

 


Qui ho pot demanar?



Veïns i veïnes de Sant Quirze del Vallès que tinguin el grau de discapacitat requerit i que superin el barem de mobilitat:


Targeta per a conductor


  • A persones amb discapacitat majors de 18 anys, que superin el barem de mobilitat i tinguin permís de circulació.

Targeta per a no conductor


  • A persones majors de 3 anys que superin el barem de mobilitat.
  • A infants menors de 3 anys pluridiscapacitats que depenen d’aparells tècnics imprescindibles per a les seves funcions vitals de manera continuada.
  • A persones amb agudesa visual bilateral igual o inferior a 0,1 amb correcció, o una reducció concèntrica del camp visual igual o menor a 10 graus.

 


Documents que cal aportar




Targeta per al conductor/a


  • Sol·licitud model
  • Original del document acreditatiu d’identitat de la persona sol·licitant. (REUTILITZABLE)
  • Dues fotografies carnet de la persona sol·licitant.
  • Original del certificat de discapacitat de l'Institut Català d'Assistència i Serveis Social que acrediti que la persona sol·licitant supera el barem de mobilitat o que compleix els altres criteris que donen dret a gaudir de la targeta.
  • Original del permís de conduir.


 


Targeta per al no conductor/a


  • Sol·licitud model
  • Original del document acreditatiu d’identitat de la persona sol·licitant. (REUTILITZABLE)
  • Dues fotografies carnet de la persona sol·licitant.
  • Original del certificat de discapacitat de l'Institut Català d'Assistència i Serveis Social que acrediti que la persona sol·licitant supera el barem de mobilitat o que compleix els altres criteris que donen dret a gaudir de la targeta.

En cas de menor d'edat o incapacitat, i si la persona representant no és el pare o la mare:


  • Original de la documentació que acrediti la representació legal de la persona sol·licitant.


 


Per renovació:


  • Cal aportar tota la documentació com si fos alta nova.


 


Per pèrdua o robatori:


  • Comprovar de nou que compleix els requisits, revisar el període de validesa i fer el duplicat amb les mateixes dades, en cas que no variïn.
  • En cas de robatori cal presentar la denúncia.


 


Per deteriorament:


  • Cal aportar la targeta en mal estat per fer un duplicat amb les mateixes dades.

 


Antelació amb que cal demanar



Es pot demanar durant tot l'any.



On es demana (Presencial)




Oficina d'Atenció Ciutadana


Oficina Ajuntament

Plaça de la Vila, 1 (08192)
Dilluns a dijous de 8:30 a 19h, divendres de 8:30 a 14h
Telèfon: 937216800


Oficina Torre Julià de les Fonts

C/ de Josep Mitats, 10 (08194)
Dimecres de 16.45 a 20h i divendres de 8.45 a 14h
Telèfon: 937840136


Consulteu els horaris especials de Setmana Santa, estiu i Nadal


 


On es demana (En línia)



 IMPORTANT: Per poder tramitar aquesta sol·licitud per registre electrònic es necessari disposar d'un CERTIFICAT DIGITAL admès. (Podeu consultar quins certificats són admesos a l'enllaç següent:  Certificats digitals i signatures electròniques admeses.


Per presentar la sol·licitud mitjançant registre electrònic, si us plau seguiu els següents passos:
 
1. Descarregueu el models de sol·licitud i annexos del tràmit.
2. Empleneu el model de sol·licitud i signeu-lo electrònicament.
3. Feu clic a l'enllaç de tramitació en línia i empleneu el formulari.
4. Adjunteu la documentació específica al tràmit (sol·licitud i documentació).
5. Feu clic en continuar.
6. Signeu el formulari electrònicament i envieu-lo.
 
Una vegada es registri correctament rebreu el justificant de registre electrònic.
 


Enllaç: Sol·licitud online

Servei gestor



Servei de Benestar Social i Gent Gran


Termini per resoldre i notificar



4 mesos


Sentit del silenci administratiu



Negatiu


Cost



Gratuït.


Observacions



Les persones que vulguin obtenir informació i orientació, sobre la situació de la seva sol.licitud, poden trucar al telèfon d'informació del Departament de Benestar Social i Família (900 300 500) o al telèfon d'atenció ciutadana (012).


VALIDESA:


  • La targeta té una caducitat de 10 anys. En els supòsits en què la qualificació de la discapacitat sigui provisional o la persona titular no sigui conductora del vehicle, la data de caducitat serà la que indiqui la targeta.
     

INFORMACIÓ SOBRE EL CERTIFICAT DE DISCAPACITAT:


  • El certificat de discapacitat emès per altres comunitats autònomes, té validesa a tot el territori espanyol i en aquest sentit si la persona presenta la corresponent resolució del grau de discapacitat amb el barem de mobilitat favorable no seria necessari cap altre tràmit.
  • No obstant això, si la persona té la residència habitual en un municipi de Catalunya, suggerim que demani el trasllat del seu expedient de discapacitat a Catalunya.
  • Pot adreçar-se a efectuar el tràmit al Centre d'atenció a persones amb discapacitat (CAD) més proper al seu domicili.
X
Per millorar els nostres serveis, emprem cookies amb finalitats estadístiques.
Si continues navegant, entenem que acceptes que n'utilitzem.
Pots ampliar la informació aquí.
Accepto