Targeta d’aparcament individual per a persones amb discapacitat i mobilitat reduïda
Descripció
Facilitar la circulació, l’autonomia personal i la integració social i professional de les persones amb discapacitat, mobilitat reduïda o malaltia d’extrema gravetat.
Les modalitats de targeta d’aparcament a què es refereix són:
- Conductors/es
- No conductors/es
Qui ho pot demanar?
Veïns i veïnes de Sant Quirze del Vallès que tinguin el grau de discapacitat requerit i que superin el barem de mobilitat:
Targeta per a conductor/a
- A persones amb discapacitat majors de 18 anys, que superin el barem de mobilitat i tinguin permís de circulació.
Targeta per a no conductor/a
- A persones majors de 3 anys que superin el barem de mobilitat.
- A infants menors de 3 anys pluridiscapacitats que depenen d’aparells tècnics imprescindibles per a les seves funcions vitals de manera continuada.
- A persones amb agudesa visual bilateral igual o inferior a 0,1 amb correcció, o una reducció concèntrica del camp visual igual o menor a 10 graus.
Documents que cal aportar
Targeta per a CONDUCTOR/A
- Sol·licitud model
- Original del document acreditatiu d’identitat de la persona sol·licitant
- Dues fotografies carnet de la persona sol·licitant
- Original del certificat de discapacitat de l'Institut Català d'Assistència i Serveis Social que acrediti que la persona sol·licitant supera el barem de mobilitat o que compleix els altres criteris que donen dret a gaudir de la targeta.
- Original del permís de conduir
Targeta per a NO CONDUCTOR/A
- Sol·licitud model
- Original del document acreditatiu d’identitat de la persona sol·licitant
- Dues fotografies carnet de la persona sol·licitant
- Original del certificat de discapacitat de l'Institut Català d'Assistència i Serveis Social que acrediti que la persona sol·licitant supera el barem de mobilitat o que compleix els altres criteris que donen dret a gaudir de la targeta.
En cas de menor d'edat o incapacitat, i si la persona representant no és el pare o la mare:
- Original de la documentació que acrediti la representació legal de la persona sol·licitant.
RENOVACIÓ per caducitat
- Cal aportar tota la documentació com si fos una alta nova.
- Targeta d'aparcament caducada
PÈRDUA o ROBATORI
- Comprovar de nou que compleix els requisits, revisar el període de validesa i fer el duplicat amb les mateixes dades, en cas que no variïn.
- Dues fotografies carnet de la persona titular
- En cas de robatori cal presentar la denúncia.
DETERIORAMENT
- Cal aportar la targeta en mal estat per fer un duplicat amb les mateixes dades.
- Dues fotografies carnet de la persona titular
Antelació amb què cal demanar
Es pot demanar durant tot l'any.
On es demana (Presencial)
Oficina d'Atenció Ciutadana
Atenció presencial exclusivament mitjançant cita prèvia.
Podeu demanar la vostra cita prèvia a http://citaprevia.santquirzevalles.cat, enviant un correu electrònic a l'adreça oac@santquirzevalles.cat o trucant al telèfon 937216800.
Oficina Ajuntament
Plaça de la Vila, 1 (08192)
De dilluns a dijous, de 8.30 a 19 hores; i divendres de 8.30 a 14 hores.
Telèfon: 937216800
Oficina Torre Julià de les Fonts
C/ de Josep Mitats, 10 (08194)
Dimecres de 15 a 20 hores i divendres de 8.30 h a 14 hores
Telèfon: 937840136
Consulteu els horaris especials de Setmana Santa, estiu i Nadal
On es demana (En línia)
IMPORTANT: Per poder tramitar aquesta sol·licitud per registre electrònic es necessari disposar d'un CERTIFICAT DIGITAL admès o estar donat/da d'alta al servei VÀLid de la Generalitat de Catalunya. (Podeu consultar quins certificats són admesos a l'enllaç següent: Certificats digitals i signatures electròniques admeses).
Per presentar la sol·licitud mitjançant registre electrònic, si us plau seguiu els següents passos:
Accepteu el certificat en cas que el vostre navegador us sol·liciti si confieu en l'emissor.
El nom dels arxius adjunts no poden contenir accents, ni espais ni símbols.
Enllaç: Sol·licitud online
Servei gestor
Servei de Benestar Social i Cicles de Vida
Termini per resoldre i notificar
4 mesos
Sentit del silenci administratiu
Negatiu
Cost
Gratuït
Observacions
Les persones que vulguin obtenir informació i orientació, sobre la situació de la seva sol.licitud, poden trucar al telèfon d'informació del Departament de Benestar Social i Família (900 300 500) o al telèfon d'atenció ciutadana (012).
VALIDESA
- La targeta té una caducitat de 10 anys. En els supòsits en què la qualificació de la discapacitat sigui provisional o la persona titular no sigui conductora del vehicle, la data de caducitat serà la que indiqui la targeta.
INFORMACIÓ SOBRE EL CERTIFICAT DE DISCAPACITAT
- El certificat de discapacitat emès per altres comunitats autònomes, té validesa a tot el territori espanyol i en aquest sentit si la persona presenta la corresponent resolució del grau de discapacitat amb el barem de mobilitat favorable no seria necessari cap altre tràmit.
- No obstant això, si la persona té la residència habitual en un municipi de Catalunya, suggerim que demani el trasllat del seu expedient de discapacitat a Catalunya.
- Pot adreçar-se a efectuar el tràmit al Centre d'atenció a persones amb discapacitat (CAD) més proper al seu domicili.