Bonificació per antiguitat o per causes mediambientals de l'Impost sobre vehicles
Descripció
Aquest tràmit permet sol·licitar la bonificació de l’impost sobre vehicles de tracció mecànica en els termes previstos a l’article 4.II) de l’ordenança municipal 4.3.
a) Pels vehicles amb una antiguitat igual o superior als 25 anys.
PER ANYS D'ANTIGUITAT (comptant a partir de la data de la seva matriculació)
|
|
50%
|
Per antiguitat igual o superior als 25 anys
|
75%
|
Per antiguitat igual o superior als 30 anys
|
100%
|
Per antiguitat igual o superior als 35 anys
|
(En el cas que la data de matriculació no fos coneguda, es prendria com a tal la de la seva primera matriculació o, en el seu defecte, la data amb el que el corresponent tipus o variant es va deixar de fabricar).
b) Pels vehicles, la incidència del quals en el medi ambient sigui de baixa o nul·la emissió:
* PER CAUSES MEDIAMBIENTALS
|
|
75%
|
- Zero emissions
|
50% | - ECO |
*La classificació emprada per determinar el tipus la bonificació a aplicar és la realitzada per la Direcció General de Tràfic per mesurar el potencial de contaminació de cada vehicle.
Per poder gaudir de les esmentades bonificacions, les persones interessades hauran de sol·licitar la seva concessió indicant les característiques del vehicle, matrícula i causa del benefici. Un cop l'Ajuntament hagi acordat la declaració de la bonificació, s'expedirà un document que acrediti la seva concessió.
Qui ho pot demanar?
El titular del vehicle o persona representant degudament autoritzada.
Nota:
D'acord amb l'Article 14 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els següents col·lectius estan obligats a relacionar-se exclusivament per mitjans electrònics amb l'Ajuntament:
- Les persones jurídiques
- Les entitats sense personalitat jurídica
- Els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que portin a terme amb les administracions públiques en exercici de l'activitat professional esmentada. En tot cas, dins d'aquest col·lectiu s'hi entenen inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils.
- Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
Documents que cal aportar
- Sol·licitud model
- Còpia del permís de circulació
- Còpia de la fitxa tècnica del vehicle
- Poders Notarials en cas d'actuar en representació del interessat.
Antelació amb que cal demanar
Fins al 2 de maig de 2018.
Les sol·licituds presentades amb posterioritat a l'últim dia del període voluntari de pagament de l'exercici en curs (2 de maig de 2018) tindran efecte a partir de l’exercici següent.
On es demana (Presencial)
Oficina d'Atenció Ciutadana
Oficina Ajuntament
Plaça de la Vila, 1 (08192)
Dilluns a dijous de 8:30 a 19h, divendres de 8:30 a 14h
Telèfon: 937216800
Oficina Torre Julià de les Fonts
C/ de Josep Mitats, 10 (08194)
Dimecres de 16.45 a 20h i divendres de 8.45 a 14h
Telèfon: 937840136
Consulteu els horaris especials de Setmana Santa, estiu i Nadal
On es demana (En línia)
IMPORTANT: Per poder tramitar aquesta sol·licitud per registre electrònic es necessari disposar d'un CERTIFICAT DIGITAL admès. (Podeu consultar quins certificats són admesos a l'enllaç següent: Certificats digitals i signatures electròniques admeses.
Per presentar la sol·licitud mitjançant registre electrònic, si us plau seguiu els següents passos:
Enllaç: Sol·licitud online
Servei gestor
Servei d'Economia
Termini per resoldre i notificar
6 mesos
Sentit del silenci administratiu
Negatiu
Cost
Gratuït