Llicència d'ocupació de terrenys d'ús públic amb taules, cadires i altres elements de mobiliari amb finalitat lucrativa
Descripció
NOTA IMPORTANT
Un cop aixecat l’estat d’alarma per la crisi de la COVID-19, queden sense efecte totes les suspensions d’activitats relacionades amb obres; no obstant, caldrà respectar les mesures d’higiene i protecció personal que en tot moment siguin recomanades per les autoritats corresponents, en el marc de la COVID-19. |
Sol·licitar l’autorització per la col·locació de taules i cadires, amb finalitat lucrativa, a la via pública per aquells establiments que disposin de llicència o autorització municipal de l’activitat.
Només s’autoritzarà l’ocupació de la via pública amb taules i cadires en els establiments de restauració, bars, restaurants, cafeteries, gelateries i degustació.
Qui ho pot demanar?
- Persona física o jurídica titular de la llicència o autorització municipal de l’establiment de restauració
Nota:
D'acord amb l'Article 14 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els següents col·lectius estan obligats a relacionar-se exclusivament per mitjans electrònics amb l'Ajuntament:
- les persones jurídiques,
- les entitats sense personalitat jurídica,
- els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que portin a terme amb les administracions públiques en exercici de l'activitat professional esmentada. En tot cas, dins d'aquest col·lectiu s'hi entenen inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils.
- Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
Documents que cal aportar
- Sol·licitud model
- Assegurança responsabilitat civil (mínim 300.000 €)
- Autorització de la comunitat de propietaris, o propietaris (quan l’espai sigui de titularitat privada, però d’ús públic).
- Plànol d’emplaçament a escala 1/100, on figurin representats els elements urbans existents i els elements a instal·lar.
- Plànol o croquis detallats dels elements a instal·lar a escala 1/50.
- Estudi fotogràfic de la zona i lloc d’ocupació.
En el cas d'Estufes de gas propà (GLP):
- Garantia de qualitat i Certificat d’homologació de la Comunitat Europea.
- Catàleg on s’indiquin el model, les característiques, el material, el color, les dimensions, etc.
En el cas d'Estufes elèctriques:
- Projecte de la instal·lació signat pel tècnic titulat competent.
En cas d’instal·lar llums o aparells elèctrics:
- Certificat emès per un instal·lador autoritzat.
Antelació amb què cal demanar
1 mes abans de l’inici de l’ocupació
On es demana (Presencial)
Oficina d'Atenció Ciutadana
Atenció presencial exclusivament mitjançant cita prèvia.
Podeu demanar la vostra cita prèvia enviant un correu electrònic a l'adreça oac@santquirzevalles.cat , mitjançant el web http://citaprevia.santquirzevalles.cat o trucant al telèfon 937216800 (horari per sol·licitar cita prèvia de dilluns a divendres de 9 a 20h)
Oficina Ajuntament
Plaça de la Vila, 1 (08192)
De dilluns a dijous, de 8.30 a 19 hores; i divendres de 8.30 a 14 hores.
Telèfon: 937216800
Oficina Torre Julià de les Fonts
C/ de Josep Mitats, 10 (08194)
Dimecres de 15 a 20 hores i divendres de 8.30 h a 14 hores
Telèfon: 937840136
Consulteu els horaris especials de Setmana Santa, estiu i Nadal
On es demana (En línia)
IMPORTANT: Per poder tramitar aquesta sol·licitud per registre electrònic es necessari disposar d'un CERTIFICAT DIGITAL admès o estar donat/da d'alta al servei VÀLid de la Generalitat de Catalunya.. (Podeu consultar quins certificats són admesos a l'enllaç següent: Certificats digitals i signatures electròniques admeses).
Per presentar la sol·licitud mitjançant registre electrònic, si us plau seguiu els següents passos:
Accepteu el certificat en cas que el vostre navegador us sol·liciti si confieu en l'emissor.
El nom dels arxius adjunts no poden contenir accents, ni espais ni símbols.
Enllaç: Sol·licitud online
Servei gestor
Servei d'Economia
Termini per resoldre i notificar
1 mes
Sentit del silenci administratiu
Negatiu
Cost
Taxa vigent per l’ocupació de terrenys d'ús públic amb taules i cadires amb finalitat lucrativa.
Els preus de la taxa, es calculen pel total de metres quadrats sol·licitats (com a mínim 1 m2), en els terminis o períodes següents:
- Estiu: de l’1 de maig fins al 30 de setembre
- Hivern: de l’1 d'octubre al 30 d'abril
- Anual: des de l’1 de maig fins al 30 d’abril
- Eventual
(El pagament es farà en el moment de la sol·licitud)
Observacions
L'autorització s'atorgarà al titular de la llicència municipal de funcionament per a l'activitat o comunicació prèvia d’inici d’activitat, en cas de canvi de titularitat de l'establiment caldrà tramitar prèviament la transmissió de la llicència d’activitat de l’establiment o nova comunicació prèvia/declaració de responsable.
Si el nombre de metres quadrats de l’aprofitament no és sencer, s’arrodonirà a l’alça per a obtenir la superfície ocupada.
Els aprofitaments poden ser anuals, quan s’autoritzin per a tot l’any natural, i temporals, quan el període comprengui una part de l’any natural. Tots els aprofitaments realitzats sense autorització administrativa es consideren anuals.
Les tarifes s’aplicaran a la temporada sencera sol·licitada i, per tant, les tarifes es liquidaran per cada aprofitament sol·licitat o realitzat i no es podran reduir pels períodes de temps establerts als diferents epígrafs indicats a la tarifa.
Els serveis tècnics podran comprovar efectivament si l’espai ocupat és el que correspon a la sol·licitud.
Referent a la tarifa mensual, aquesta podrà ser autoritzada fins a un màxim de dos mesos a l’any.
En quan als dies eventuals, la suma de les diferents sol·licituds o la sol·licitud individual no podran superar els 10 dies dintre d’un mateix exercici natural.
En els casos en què el titular de la llicència d’ocupació temporal de la via pública o del seu vol, modifiqui l’objecte de la seva activitat, s’entendrà caducada aquella i estarà obligat a sol·licitar una nova autorització d’acord amb la nova activitat.
Per a següents exercicis, si no hi ha cap canvi en les condicions inicials, s'haurà de procedir al pagament de la taxa per l'ocupació de terrenys d'ús públics amb taules i cadires en el període voluntari del pagament, d'acord amb les dates aprovades mitjançant decret. Per a més informació podeu accedir al decret vigent referent al període voluntari de pagament.