Serveis a la Ciutadania i tràmits durant la crisi Covid 19
Quins serveis resten en funcionament i quins no amb motiu de la crisi de la Covid-19?
Com cal que fem els tràmits aquests dies?
Atenció CovidSQV
L'Ajuntament treballa per donar suport a totes les persones que, früit d'aquesta crisi sanitària es troben en una situació vulnerable per temes socials, assistencials, econòmics, sanitaris, laborals o habitacionals.
Si teniu alguna necessitat de recurs, ajut o pregunta derivada de la crisi del COVID19, podeu omplir el següent qüestionari i ens posarem en contacte amb vosaltres tan aviat com ens sigui possible:
SERVEIS ORDINARIS
Oficines d’Atenció Ciutadana
Les Oficines d’Atenció Ciutadana presencials operen amb cita prèvia des del 8 de juny. Per demanar cita prèvia, podeu trucar al telèfon de l'Ajuntament, 93 7216800, o bé enviar un correu electrònic a oac@santquirzevalles.cat.
Horari de la cità prèvia
OAC plaça de la Vila: De dilluns a divendres, de 8 a 15 hores; i dimarts i dijous tarda, fins les 19.30 hores.
OAC Les Fonts: dimecres de 15 h a 19.30 h (darrera cita) i divendres de 8.30 h a 14 h (darrera cita).
En termes generals, la resta de serveis segueixen realitzant atenció prioritàriament en línia o telefònicament. Hi podreu accedir trucant a centraleta (937216800) o bé enviant-los un correu. Podeu accedir a tota la informació aquí:
Directori de Serveis
Tràmits en línia
Si heu de fer un tràmit, cal que el feu telemàticament a través de la Seu electrònica de l'Ajuntament.
Identificació digital: Per realitzar tràmits amb l'Ajuntament de forma telemàtica, heu de fer-ho mitjançant identificació digital. Els certifificats admesos a la Seu electrònica de l'Ajuntament són els següents: Certificats Digitals Admesos
Si no disposeu de cap Certificat Digital, molts dels quals requereixen una tramitació presencial per a la seva validació, us recomanem que utilitzeu l' IdCat-Mobil que es pot obtenir de manera telemàtica.
Si el tràmit que esteu realitzant no està descrit en la modalitat digital en el Directori de Tràmits
- Podeu fer la petició mitjançant la Sol·licitud genèrica
L'organisme de gestió tributària de la Diputació de Barcelona també té les seves oficines tancades al públic. L'atenció al contribuent es manté a través dels següents canals:
Telemàtica:www.orgt.diba.cat
Correu electrònic: orgt.atenciociutadana@diba.cat
Telefònica al telèfon: 932029802
Pots consultar tota la normativa relacionada i actualitzada al Portal jurídic de la Generalitat
Més informació d'interès:
Web Coronavirus Gencat (preguntes freqüents i altra informació d'interès)
Canals d'informació Ajuntament de Sant Quirze
L'Ajuntament actualitza la informació d'interès diàriament i de manera continuada a través dels seus canals oficials. Si vols estar al dia de la informació més actualitzada a nivell municipal, pots informar-te aquí:
Telegram Ajuntament de Sant Quirze
Twitter @ajsantquirze
Instagram @ajsantquirze
Canal de notícies Ajuntament , subscriu-te al butlletí a través d'aquest enllaç: Subscripció al Butlletí de Notícies
També pots accedir a les preguntes freqüents que actualitza el Servei d'Emergències de la Generalitat a través del següent document:
Preguntes freqüents (actualitzat permanentment)
Pagament d'impostos, taxes i tràmits
Queden suspesos tots el procediments administratius i terminis que la persona interessada tingui pendents amb l’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès o empreses vinculades.
En aquest sentit, es modificarà el calendari fiscal dels principals impostos perquè la ciutadania i les empreses no s’hagin de preocupar del pagament dels tributs municipals durant la vigència de l’estat d’alarma.
Impostos:
- Impost sobre vehicles de tracció mecànica: s’amplia fins a l’1 de juliol
- Impost de Béns Immobles: s’amplia el termini de pagament fins a l’1 de juny
Domiciliats en 4 terminis:
1r Pagament: 2/03/2020
2n Pagament:Nova data: 1/06/2020
3r Pagament: Nova data: 1/09/2020
4t Pagament: Nova data: 2/11/2020
Domiciliats en 10 terminis (nou calendari):
1r Pagament: 2/03/2020; 2n pagament: 01/06/2020; 3r pagament: 01/07/2020; 4t pagament: 15/07/2020; 5è pagament: 03/08/2020; 6è pagament: 01/09/2020; 7è pagament: 01/10/2020; 8è pagament: 02/11/2020; 9è pagament: 01/12/2020; 10è pagament: 15/12/2020.
Domiciliats de l’impost de vehicles: el cobrament es farà el dia 1 de juny en lloc de l’1 d’abril.
Taxes per l’ocupació de via pública: s’allibera del seu pagament durant l’estat d’alarma a tots els comerços amb terrasses i totes les parades dels mercats suspesos. Si la situació d’alarma s’allarga en el temps, s’estudiarà també la modificació del calendari de la taxa per l’ocupació amb terrasses.
Tots els ajornaments i aplaçaments atorgats i amb venciment 1 i 16 d’abril i 1 i 16 de maig queden ajornats fins a l'1 de juny.
En l’Impost sobre Activitats Econòmiques (IAE), que ja contempla bonificacions en àmbits com la creació de treball, l'inici d'activitat i l'ús d'energies renovables, l'Ajuntament estudiarà també l’ampliació d'aquestes bonificacions per a aquelles unitats empresarials que tinguin un rendiment negatiu.
Escola Bressol Municipal El Patufet i de l’Escola Municipal de Música de Can Barra. l’Ajuntament ha comunicat a les empreses concessionàries de l’que no girin el pagament de la propera mensualitat. L’Ajuntament té la intenció d’assumir aquestes quotes per evitar que les empreses concessionàries hagin de realitzar expedients de regulació temporals d’ocupació (ERTO).
Activitats esportives municipals: L’Ajuntament no girarà dels rebuts de les activitats esportives municipals mentre duri l’estat d’alarma.
Informació sanitària i d'emergències
És important seguir els canals oficials d'informació per tenir informació actualitzada i veraç de les recomanacions i actuacions de prevenció, així com de l'ús dels serveis. Si teniu algun dubte sobre què podeu i què no podeu fer en l'àmbit dels serveis sanitaris (Centres d'Atenció Primària, Centres hospitalaris, mesures de prevenció, etc..) aquest enllaç us resol les preguntes més freqüents: Preguntes freqüents àmbit salut
Els principals canals oficials d'interès en aquest àmbit són els següents:
Canal Salut de la Generalitat de Catalunya
Web Protecció Civil de la Generalitat
Altra informació d'interès en l'àmbit sanitari:
Aplicació mòbil STOP COVID19: si omples el qüestionari, ajudaràs a fer seguiment de l'evolució del virus a Catalunya.
Donar sang: Si et vols apuntar per donar sang, fes-ho a través d'aquest enllaç: Donar sang
Assessorament psicològic del Col·legi de Psicologia de Catalunya
Web amb eines i recursos per l'avaluació i gestió emocional: gestioemocional.cat
Telèfons d'emergència i sanitaris
Si tries bé el telèfon, estàs ajudant, i molt!
061 Urgències per coronavirus (COVID19) i sanitàries
112: Emergències (Quan cal presència de la Policia, bombers, etc)
012: Informació General no sanitària
016: Atenció a víctimes per maltractaments Violència de Gènere
937216868: Policia Municipal de Sant Quirze
900 900 120: Línia d'Atenció contra les violències masclistes
900 293534 Línia d'informació i acompanyament emocional Vallès Occidental
Benestar social
L'Ajuntament està realitzant de manera molt especial aquests dies una atenció propera i continuada a totes les famílies i persones que estan en situació de vulnerabilitat que ja són usuàries del servei de Benestar Social. Si esteu en una situació vulnerable arran de la crisi actual, podeu trucar al telèfon 937216800 o bé enviar un correu a benestar@santquirzevalles.cat
explicant la vostra situació i deixant un mitjà de contacte.
També pots accedir a totes les novetats relatives als tràmits i serveis de la Generalitat a través d'aquest enllaç: Tràmits i ajuts socials
Xarxes de voluntariat a Sant Quirze
A Sant Quirze s'han creat aquests dies dues xarxes de voluntariat per donar suport a aquelles persones més vulnerables que necessitin anar a comprar o anar a la farmàcia i no puguin ni tinguin veïnat o suport familiar per fer-ho. Si us trobeu en aquesta situació, podeu posar-vos en contacte amb benestar@santquirzevalles.cat o bé posar-vos directament en contacte amb:
Xarxa de voluntariat Sant Quirze: 685 35 02 70/ 699 54 88 03
Xarxa de voluntariat Les Fonts: 661 04 58 30/ 609 13 08 79
Mobilitat
En termes generals, la població està obligada a quedar-se a casa i complir l'ordre de confinament. Per necessitat extrema o si treballes en un servei essencial i t'has de desplaçar, et facilitem els principals enllaços dels serveis de transport públic, que tenen reduccions d'acord amb els diferents decrets aprovats pel Govern amb motiu de l'estat d'alarma.
Autobusos Sant Quirze-Sabadell
Autobús B9 Terrassa (passa per hospital de Terrassa)
Si t'has de desplaçar en qualsevol dels casos indispensables (anar a treballar, fer la compra, anar a la farmàcia...), és obligatori portar el Certificat autoresponsable en el marc de l'estat d'alarma. Pots descarregar-te el document o imprimir-lo digitalment i dur-lo al mòbil en el següent enllaç Certificat Autoresponsable COVID19
Habitatge: Empresa municipal d'habitatge COMU
L'Empresa municipal COMU arribarà a acords individuals amb les persones llogateres que arran dels canvis produïts per la situació actual prevegin que no podran fer front, total o parcialment, a la renda del lloguer. Per gestionar-ho, cal que es posin en contacte amb COMU, a través del correu
comu.societatmunicipal@santquirzevalles.cat
Podeu consultar la informació relacionada amb els ajuts existents en els següents enllaços:
Violència masclista
El Servei de Drets Civils i Gènere ha elaborat una ·Guia per a dones en situació de violència masclista amb consells específics durant el confinament. Els telèfons de contacte 24 h si us trobeu en una situació d'emergència és el 900 900 120, 016. Altrament, podeu contactar amb el servei de Drets i Civils i Gènere de l'Ajuntament al telèfon 93721 68 00 Ext. 5228 o al correu sumemxlaigualtat@santquirzevalles.cat
També pots contactar per whatsapp: 671778540 (Nou!)
Consum
Si tens algun dubte en relació a serveis de consum com ara viatges, transports, esdeveniments, quotes, assegurances, pots enviar un correu electrònic a L'Oficina Municipal de Consum (OMIC) consum@santquirzevalles.cat o bé, consultar la informació especialitzada que pots trobar en els següents enllaços:
>>Serveis que es paguen quotes (cursos, gimnasos...)
>>Pagaments fets per avançat en forma de paga i senyal
>>Subministraments, hipoteques, telefonia, internet
Empreses, autònoms i professionals
La Finestreta Única de la Generalitat ofereix servei d'atenció digital a empreses, autònoms i professionals per informar de les diferents mesures adoptades amb motiu de la situació per coronavirus.
Podeu accedir a tota la informació sobre ajuts i mesures per donar suport a les empreses, fer tramitacions i consultes a través del següent web:
També us podeu posar en contacte per correu electrònic al correu del Servei a l'Empresa de l'Ajuntament de Sant Quirze del Vallès empresa@santquirzevalles.cat
Tens una empresa i pots oferir ajuda per fer front a l'emergència sanitària? Omple aquest formulari Formulari recursos empreses
Informació dels Recursos per a empreses i Pimes (Associació Polígons Industrials Sant Quirze)
Comerç
Podeu consultar el llistat de comerços que ofereixen servei a domicili durant els dies de confinament:
Comerços que ofereixen Servei de Domicili a Sant Quirze
Els establiments comercials podeu consultar la Guia de bones pràctiques davant del COVID19
Animals de Companyia
S'ha d'evitar en tot cas el contacte amb altres persones i aglomeracions, per la qual cosa els espais d'esbarjo estan tancats i el seu ús està prohibit.
No hi ha evidència que els animals de companyia puguin contraure el COVID19, no obstant això, poden ser portadors passius de partícules si han estat en contacte amb afectats.
Obres
Si voleu consultar algun tema relacionat amb obres, podeu adreçar un correu a
territori@santquirzevalles.cat
Residus
L'Ajuntament està realitzant amb periodicitat la desinfecció dels contenidors de residus distribuïts al municipi.
Hi ha recomanacions especials pel que fa a la gestió dels residus de les llars amb persones infectades. Podeu consultar-les aquí: Recomanacions residus COVID19.
Serveis Funeraris
L'Ajuntament vol garantir que tothom té els recursos necessaris per abordar situacions derivades d'aquesta emergència sanitària. Les persones que tingueu algun dubte o dificultat relacionat amb els serveis funeraris, sigui informativa o econòmica, podeu adreçar un correu salut@santquirzevalles.cat . També us recordem que podeu trucar al telèfon gratuït de suport emocional del Vallès Occidental 900 293534
També us informem que podeu demanar una subvenció per incineració al següent enllaç: Subvenció per incineració