Inici / Ajuntament - Seu electrònica / Catàlegs de dades i documents / Consentiment consulta, reutilització i notificacions electròniques

Consentiment consulta, reutilització i notificacions electròniques

Consentiments de consulta, reutilització i notificacions electròniques

Per consultar dades d'altres administracions, no tornar a portar documentació ja presentada i per rebre notificacions electròniques (quan estigui habilitat), l'Ajuntament necessita el consentiment

El dret a no aportar documents per part de la ciutadania es va preveure legislativament l’any 1992 on es reconeixia al ciutadà la possibilitat de no presentar aquells documents que es trobin en poder de l’administració actuant, en aquest cas l’Ajuntament.

Al 2007, s’amplia aquest dret al reconèixer el dret dels ciutadans a no aportar dades i documents de les administracions públiques en general, les quals utilitzaran mitjans electrònics per a recavar aquesta informació sempre que, en el cas de dades de caràcter personal, es compti amb el consentiment dels interessats.

Els catàlegs i protocols aprovats al 2015 per l’Ajuntament de Sant Quirze del Vallès, en compliment d’aquests drets, determinen que l’Ajuntament, no pot demanar dades i documents que s’hagin incorporat als mateixos, sempre i quan existeixi el consentiment de les persones interessades.

Així, en els tràmits i procediments municipals que requereixin la consulta de dades d’altres administracions públiques, documentació a aportar per reutilitzar-la o trametre una comunicació via electrònica es demanarà el consentiment de l’interessat. En el cas de documents reutilitzables la vigència del document tindrà una data inicial i final.

El model de clàusula validat per la Comissió tècnica municipal de Gestió Informativa i Tramitació Municipal i que consta per cadascun dels formularis i sol·licituds de l’Ajuntament on es demanin dades i documents és a través de la marcació expressa de les caselles dels consentiments següents:

  • Reutilitzar documents aportats, amb la finalitat de donar compliment al dret dels ciutadans a no aportar els documents que obren en poder de les administracions públiques.
  • Consultar de dades d’altres administracions, per la resolució d’un tràmit o procediment de les dades i documents admeses al Catàleg de Dades Interoperables de l’Ajuntament.
  • Comunicar via electrònica, per rebre a l’adreça electrònica facilitada les comunicacions per aquest canal. En el cas de les notificacions electròniques l’Ajuntament està fent la implementació tècnica i en breu es podrà sol·licitar.


El model de clàusula s’adapta a la normativa vigent en matèria de protecció de dades personals i a les indicacions realitzades per part de l’Àgència Espanyola de Protecció de Dades i l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades Personals.

La vigència del consentiment, una vegada registrada la sol·licitud és renovarà automàticament d’ofici per l’Ajuntament que comprovarà que es produeixen els requisits necessaris durant els tres anys posteriors, és a dir, en un termini de vigència de 4 anys des de la presentació de la sol·licitud. La revocació del consentiment es pot sol•licitar a través del tràmit específic inclós al Catàleg de Tràmits. En tot cas, si el document reutilitzable ha caducat i ha exhaurit el seu període de vigència, el consentiment es revocarà automàticament.

Si voleu ampliar la informació podeu veure els apartats annexos o contactar amb els serveis municipals relacionats.


X
Per millorar els nostres serveis, emprem cookies amb finalitats estadístiques.
Si continues navegant, entenem que acceptes que n'utilitzem.
Pots ampliar la informació aquí.
Accepto